середа, 10 червня 2015 р.

Звіт про роботу МО вчителів зарубіжної літератури та російської мови за 2014-2015н.р.



      Робота методичного об’єднання вчителів світової літератури та російської мови у 2014-2015 навчальному році була спрямована на вдосконалення науково-теоретичної і фахової підготовки вчителя, на розвиток його творчого потенціалу, на формування мобільності педагога у використанні сучасних інноваційних технологій навчання з метою створення якісного освітнього середовища для учнів та вирішення проблеми «Розвиток творчих здібностей учнів,підвищення їх мовної грамотності».
    Тому закономірно, що перевага останнім часом надається різноманітним інтерактивним формам роботи, серед яких поширення набуває навчальна взаємодія учнів у парах, мікрогрупах, групах, що здебільшого застосовуються під час пошуку інформації, виконання практичних завдань, підготовки диспутів, семінарів, різноманітних творчих завдань тощо. З метою надання школярам більших можливостей для спілкування, висловлювання власних думок і почуттів домінуючою формою навчання на уроках літератури у всіх класах має бути діалог, під час якого виявляється рівень знань учнів.



     Перед вчителями–словесниками стоїть дуже важке завдання, адже сучасний урок літератури – це, насамперед,  урок, побудований з урахуванням вимог сучасної школи, він повинен відповідати завданням виховання юної особистості. Тобто, сучасний урок літератури – це засіб формування соціально компетентної особистості учня, здатної поціновувати явища класичного та сучасного мистецтва. Відомий в Україні методист Н.Волошина стверджує: «Урок літератури сьогодні – це витвір мистецтва, в якому присутні і краса, і натхнення думки, і радість пошуків, створені спільними зусиллями учня і вчителя».
    У руслі загальноєвропейських процесів реформування та розвитку освіти в Україні відбувається переорієнтація національної освіти з накопичення знань на здатність їх застосовувати на практиці та вчитися протягом життя. Тому невід'ємними атрибутами стали поняття компетентніша освіта, освітні компетенції та компетентнісний підхід.
       Враховуючи вимоги часу, вчителі нашого МО відійшли від традиційної форми проведення семінарів з відкритими уроками,  і в цьому навчальному році  було проведено семінар на тему «Інноваційний підхід у викладанні світової літератури» з використанням відео уроків, моделювання фрагментів уроків. Своїм досвідом на цьому семінарі поділилися вчителі Солошенко Ніна Павлівна, Юрченко Катерина Григорівна(Косарська ЗОШ), Римар Любов Якимівна, Архип‘юк Любов Миколаївна (Кам‘янська ЗОШ №1), Шевченко   Надія Володимирівна (Ребедайлівська ЗОШ).Такий підхід дає можливість  кожному повніше реалізувати свій творчий потенціал, а МО допомагає вивчати, поширювати та впроваджувати в практику кращі досягнення освітян району, адже це один із шляхів вдосконалення педагогічної майстерності.  Під час проведення семінару  розглядалися актуальні питання теорії і методики навчання і виховання, шляхи впровадження інноваційних педагогічних технологій та підвищення ефективності уроку, здійснювалося вивчення та обговорення нормативних документів Міністерства освіти і науки України, матеріали фахових періодичних видань, новинки методичної літератури. Педагогічні працівники працювали над індивідуальними науково-методичними проблемними темами, що пов’язані з науково-методичною проблемою району та закладу.
    Звичайно, запорука успішності сучасного уроку літератури – ретельна та копітка робота учителя на етапі підготовки до його проведення. Але методично розкріпачений учитель рішуче спирається на прийоми та способи повсякденного спілкування, імпровізує, педагогічно переосмислює їх та перетворює в оригінальну та ефективну методичну систему залучення учнів до пізнавально-виховного спілкування.



Немає коментарів:

Дописати коментар