Календарне планування із зарубіжної літератури для 8 класу на І семестр
№
|
Розділ, тема уроку
|
Кількість
годин
|
Дата
|
Примітка
|
ВСТУП
|
||||
1
|
Література і культура.
Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний
процес.
|
1
|
||
2
|
Основні літературні епохи,
напрями, течії, специфіка їхнього
розвитку в різних країнах.
|
1
|
||
СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК
ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ
|
||||
3
|
Загальнокультурне значення
священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна
основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.
Веди (огляд). Веди як
пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н.е.
|
1
|
||
4
|
Образи ведійської
міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні
міфи Вед.
|
1
|
||
5
|
Біблія як основа двох
релігій – юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією.
Структура Біблії, її складники
|
1
|
||
6
|
Біблія. Старий Заповіт
(Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту.
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.
|
|||
7
|
Новий Заповіт (Євангеліє –
2-3 розділи за вибором учителя).Ключові ідеї та образи Нового Заповіту.
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.
|
1
|
||
8
|
Коран (огляд). Коран –
головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер
людського життя.
|
1
|
||
9
|
Урок розвитку зв'язного
мовлення №1 . Твір-роздум на морально-етичну тему за сюжетами та образами священних
книг людства.
|
1
|
||
10
|
Контрольна робота № 1.Тести.
|
1
|
||
АНТИЧНІСТЬ
|
||||
11
|
Поняття про античність, її
хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.
Специфіка розвитку
літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в
античній літературі (ідея гармонії
тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу,
героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).
|
1
|
||
12
|
Міфи троянського циклу.
Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3
за вибором учителя). Відображення історичних подій у міфах троянського циклу.
Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко
розбрату, троянський кінь та ін.).
|
1
|
||
13
|
Гомер. «Іліада» (огляд). Гомер та його
значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа
гомерівського епосу. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
|
1
|
||
14
|
Образи Ахілла і Гектора.
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня
24, вірші 470-670).
|
1
|
||
15
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції.
Тіртей (VII ст. до н.е.).
«Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал
героя. Авторська позиція.
|
1
|
||
16
|
Сапфо (VII-VI ст. до
н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до
Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і
переживань.
|
1
|
||
17
|
Давньогрецький театр, його
характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія.
|
1
|
||
18
|
Есхіл (бл. 525-бл. 456 рр.
до н.е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку
європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей
закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння,
самопожертви, свободи.
«Золота доба»
давньоримської літератури.
|
1
|
||
19
|
Урок розвитку зв'язного
мовлення №2. Заочна екскурсія античним театром.
|
|||
20
|
Урок позакласного читання
№1. Софокл. «Антігона»
|
1
|
||
21
|
Публій Вергілій Марон
(70-19 рр. до н.е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок
твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння,
утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.
|
1
|
||
22
|
Квінт Горацій Флакк (65-8
рр. до н.е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і
призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння
автором значення свого доробку.
|
1
|
||
23
|
Публій Овідій Назон (43р.
до н.е. – бл. 18 р.н.е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя і
творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози»
(огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у
«Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна
ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»).
|
1
|
||
24
|
Контрольна робота № 2.Тести.
|
|||
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
||||
25
|
Середньовіччя як доба, її
хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних
літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу
Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.
|
1
|
||
26
|
Особливості розвитку
китайської лірики епохи Тан.
Лі Бо (701-762). «Печаль
на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля
південної галереї» (1-2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики
митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо,
втілення в них краси природи і духовного життя.
|
1
|
||
27
|
Ду Фу (712-770). «Пісня
про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття»
(1-2 за вибором учителя). Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив
конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного
героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про
батьківщину.
|
1
|
||
28
|
Золота доба
персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.
Омар Хайям (бл. 1048-після
1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру
рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма.
|
1
|
||
29
|
Урок позакласного читання №2.Рудакі. Газелі,
рубаї, бейти (за вибором)
|
1
|
||
30
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції і
жанрово-тематичне розмаїття.
«Пісня про Роланда» (X
ст.) (2-3 розділи за вибором учителя).
Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних
подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд,
Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
|
1
|
||
31
|
Аліг’єрі Данте
(1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова
постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна
характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого
почуття кохання.
|
1
|
||
32
|
Контрольна робота № 3.Твір.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар